NANCY JANSSEN 077-4631753 J

EF GOOSSENS 077-4631675

SPOEDLIJN 077-4631496

 

Past. Kerboschlaan 2F

5973 NV Lottum

 

 

 

 

 

     

 

Klacht

 

 

Wij doen ons best om u als patiŽnt tevreden te stellen.

Een goede onderlinge verstandhouding lijkt ons ook een

belangrijke voorwaarde om goede zorg nu en later te kunnen bieden.

 

Mocht dat onverhoopt niet helemaal lukken dan stellen wij het op prijs als u ons dat kenbaar maakt. Mogelijk kunnen we er lering uit trekken, misschien kunnen wij er iets aan  doen of kunnen we naar een oplossing zoeken.

 

Formeel is onze praktijk aangesloten bij de Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland.

Zij verwoorden de klachtenregeling als onderstaand:

 

Klachtenregeling

 

Wat kunt u doen met uw klacht?

 

1. Probeer samen met uw huisarts het probleem op te lossen

de huisarts stelt het vaak op prijs indien hij of zij de gelegenheid krijgt de oorzaak van uw klacht met u te bespreken. Dat kan ook als de klacht over de praktijkassistent(e), de waarnemer of de huisartsenpost gaat. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet samen met u naar een oplossing zoeken.

 

2. Advies en bijstand door de afdeling Informatie- en Klachtenopvang Gezondheidszorg (IKG)

Het IKG kan informatie geven over uw rechten en plichten als patiŽnt en adviseren waar u met uw klacht terecht kunt. Een medewerker van het IKG kan u bijvoorbeeld helpen bij het schrijven van een brief of door mee te gaan naar een gesprek met een huisarts. Het IKG werkt onafhankelijk van hulpverleners en instellingen in de gezondheidszorg en is onderdeel van Zorgbelang. In Zuid-Nederland zijn meerdere IKG's. Alle IKG's zijn telefonisch te bereiken via 0900 2437070 (0,10 cent per minuut) of via het internet op webadres www.zorgbelang-nederland.nl

 

3. Indienen van de klacht bij Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland

Het kan zijn dat bovengenoemde mogelijkheden niet tot een oplossing hebben geleid of in uw geval niet van toepassing zijn. In dat geval kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland. Na ontvangst van uw klacht neemt onze medewerker klachtenopvang en klachtenbemiddeling telefonisch contact met u op over de te volgen procedure.

 

Bij de Stichting kunt u:

  1. uw klacht telefonisch laten bemiddelen. De klacht wordt dan door onze medewerker telefonisch besproken met de huisarts of de huisartsenpost.

  2. uw klacht laten bemiddelen met behulp van een onafhankelijk bemiddelaar. Door middel van een bemiddelingsgesprek met u en de huisarts of de huisartsenpost wordt getracht te komen tot een oplossing van de klacht.

  3. uw klacht laten behandelendoor de Klachtencommissie Huisartsenzorg Zuid-Nederland. De Klachtencommissie doet een uitspraak over de gegrondheid van uw klacht. De Klachtencommissie is onpartijdig en bestaat uit een onafhankelijk voorzitter en vier leden: twee leden voorgedragen door de patiŽnten en twee leden voorgedragen door de huisartsen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Ned.

Postbus 8018
5601 KA Eindhoven

Tel: 040 2122780
(ma-do 09.00-17.00 uur)

 

                                                                                                                                                             

©MVDH